Educació

Primària

Aquest cicle abarca sis cursos repartits en tres cicles: CI (cicle inicial), CM (cicle mitjà) i CS (cicle superior); agrupant l’alumnat de 6 a 12 anys.

Educació

Primària

A l’etapa d’Educació Primària, acompanyem els infants en el seu creixement acadèmic i personal, oferint-los les eines necessàries per afrontar els reptes de l’aprenentatge de manera autònoma i creativa. Proporcionem a l’alumne/a un marc d’aprenentatges que li permeti iniciar-se en l’adquisició de les competències bàsiques, així com en l’aplicació d’eines per seguir adquirint nous coneixements. Tot això dins d’una educació que garanteixi el seu desenvolupament personal, establint les bases per a una formació que fomenti l’autonomia, el compromís social, la llibertat i la solidaritat, per tal de poder participar en la construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.

Les nostres aules són espais inclusius on es respecten els diferents ritmes d’aprenentatge, fomentant la participació activa i el treball en equip. A més, oferim activitats que ajuden a desenvolupar habilitats comunicatives, de raonament i de resolució de problemes, potenciant així la curiositat i la capacitat crítica dels infants.

A la nostra escola, els alumnes:

• S’inicien en la comprensió lectora, l’expressió oral i escrita, i el pensament lògic matemàtic.
  • Desenvolupen la seva capacitat d’investigació i d’experimentació en diferents àrees del coneixement.
  • Aprenen a treballar en grup, a compartir i a respectar les opinions dels altres.
  • Participen en activitats que promouen el respecte per l’entorn natural i social.
  • Avancen en la seva autoestima, autonomia i seguretat personal.
  • Troben un ambient que afavoreix el creixement integral, potenciant valors com la cooperació, la responsabilitat i l’empatia.
  • Aconsegueixen tot això a través de l’aprenentatge actiu, vivencial i significatiu, amb un ampli marge per a la creativitat i la iniciativa personal.

Com i què treballem?

CODOCÈNCIA

Coneguda com ensenyament col·laboratiu, en la qual dos o més mestres treballen junts per planificar, impartir i avaluar una classe.

EDUCACIÓ EMOCIONAL

L’educació en valors és un pilar fonamental en l’educació a la nostra escola i la treballem mitjançant: tutories individuals, cercles de confiança, assemblees tutories grupals i tutories d’educació emocional.

TREBALL PER PROJECTES

Aquesta forma de treballar promou l’aprenentatge actiu i participatiu, on els alumnes treballen en equip i de forma cooperativa i col·laborativa per aconseguir un objectiu comú.

ÀREES CURRICULARS

Treball de totes les àrees curriculars: Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura, Llengua anglesa, Coneixement del medi natural, social i cultural, Matemàtiques, Expressió Musical, Expressió Plàstica, Educació Física , Religió i Educació en Valors.

ROBÒTICA

Pensem que educar als alumnes en aquesta competència és bàsic i necessari pel seu present i futur professional. El projecte que es treballa es: LEGO SPIKE ESSENTIAL

NATACIÓ I PÀDEL

L’alumnat de 1r a 6è de primària realitzen l’activitat de natació durant el primer trimestre del curs, a la piscina municipal d’Olesa.

L’alumnat de 4t a 6è de primària realitzen l’activitat de pàdel, durant el tercer trimestre del curs, al Tennis Olesa.