Educació Infantil (Segon Cicle)

De 3 a 6 anys

Etapa  fonamental pel desenvolupament integral dels nens i nenes, ja que, es treballen tant els aspectes acadèmics com el desenvolupament integral dels infants, inspirats en la metodologia Montessori, proporcionant-los les eines necessàries per créixer de manera equilibrada i preparar-se pels reptes del futur.

Infantil

de 3 a 6 anys

En el segon cicle d’Educació Infantil, ajudem els infants a descobrir-se a ells mateixos i a l’entorn que els envolta a través del joc, les relacions amb els altres i la interacció amb l’entorn natural i social. Els nens i nenes aprenen a sentir-se segurs i confiats, desenvolupant la seva autonomia amb l’objectiu d’aconseguir dir “jo puc fer-ho sol/a”.

Cada aula és un espai acollidor i ple de benestar, on cada infant rep una atenció personalitzada, respectant els diferents ritmes de desenvolupament de cadascú. L’horari és flexible i s’adapta a les necessitats de les famílies, creant un entorn harmoniós per a tothom.

A la nostra escola, els infants:

• Se senten estimats, valorats i motivats a créixer.
  • Troben un espai que els ajuda a desenvolupar-se de manera equilibrada i feliç.
  • Aprenen a coordinar el seu cos mitjançant activitats de psicomotricitat adaptades a la seva edat.
  • Gaudeixen de la música, el cant i l’expressió corporal, afavorint la seva creativitat.
  • Desenvolupen la seva autoestima i seguretat personal de manera progressiva.
  • Milloren les seves habilitats de comunicació i relació amb els altres.
  • Creixen en un entorn positiu, ple d’amor i respecte.
  • Aconsegueixen tot això a través del joc, l’exploració i la creativitat, amb moltes oportunitats per a experimentar i imaginar.

CREIXEMENT DE SI MATEIX I AUTONOMIA PERSONAL

Ens centrem sobretot en el desenvolupament de la identitat personal i l’adquisició de l’autonomia a través del domini i coneixement del cos, els ajudem un major control psicomotor, seguretat i confiança per anar construint una bona autoestima  i una bona gestió de les emocions. Mitjançant els cercles de confiança treballem  l’escolta activa i la conversa entre iguals.

COORDINACIÓ DEL COS

Treballem la psicomotricitat perquè els infants aprenguin progressivament a coordinar el seu cos mitjançant les classes de psicomotricitat, les danses, els ritmes, les activitats al medi aquàtic, etc…

INTERIORITAT

El programa interioritat promou un espai diari dins l’aula que permet la relaxació, els massatges entre iguals, el ioga, les visualitzacions guiades…amb la finalitat d’acompanyar en el creixement personal de cada infant. Ajudem a adquirir uns hàbits saludables, d’ordre e higiene personal, en accions quotidianes i donant responsabilitats dins l’aula mitjançant els càrrecs.

CONTEXT POSITIU

Aprofitem els valors com: L’estima, empatia, companyerisme, respecte… com a comprensió del context social, adquisició de valors i la participació responsable i activa dins la comunitat.

LLENGUATGE MUSICAL I PLÀSTIC

On es treballa l’atenció, la percepció sonora, la memòria rítmica, la melodia i l’expressió a través de les emocions.

A través del color, la forma, les textures, les composicions…fomentem la imaginació i la creativitat en un estil totalment lliure.

LLENGUATGE TIC

Integrem les TIC a través de la iniciació en el llenguatge computacional des de I3, amb aules dotades de PDI, treballant amb ordinadors, fent robòtica amb els bee bots, utilitzant l’ipad en moments puntuals i coma recurs de cerca d’informació.

LLENGUATGES: COMUNICACIÓ I REPRESENTACIÓ

El llenguatge, com a eina de comunicació i representació, és fonamental en el desenvolupament dels infants i nosaltres acompanyem en aquest camí.

LLENGUATGE VERBAL: Treballem la llengua oral a les assemblees i bon dia, a l’hora del conte, el protagonista de la setmana, a les exposicions dels nostres projectes, a l’hora del joc al pati i joc simbòlic… i potenciem l’escolta activa.

Ajudem a l’infant a tenir curiositat pel món de les lletres on iniciem l’escriptura a partir del seu nom i anem aprenem a llegir conforme anem creixent.

LLENGUA ANGLESA: a partir d’ambients d’aprenentatge, espais dissenyats per fomentar la participació activa, la creativitat, afavorir la curiositat i la motivació per aprendre.

CONEIXEMENT DE L’ENTORN

L’infant és curiós per naturalesa i partint d’aquesta actitud vital potenciem l’observació i l’exploració de l’entorn immediat.

A la nostra escola treballem aquests aspectes a través de la descoberta directa de l’entorn amb sortides a la natura per explorar la flora i la fauna, experiments senzills elaborats dins l’aula i a través dels projectes de recerca (ABP) on investiguem i ens documentem sobre temes relacionats amb el nostre entorn.

Visió

Montessori

Es centra en fomentar l’autonomia, l’autoaprenentatge i el respecte pel ritme individual de cada alumne. Es proporciona un entorn preparat i materials específics que permetin al nen/a explorar i aprendre de manera independent, ja que, aprenen a cuidar de si mateixos i el seu entorn,

segueixen els seus interessos i aprenen al ritme que els hi és més còmode i es preparen per a la vida real, mitjançant les activitats de vida pràctica, fomentant la confiança i la competència, preparant-los per a futurs reptes educatius i de vida.