Educació Secundària

De 12 a 16 anys

L’Educació Secundària Obligatòria és una etapa que engloba els cursos de 1r a 4t de l’ESO, quedant dividida en un primer cicle (1r i 2n d’ESO) i un segon cicle (3r i 4t d’ESO).

Educació

Secundària

En la etapa d’Educació Secundària, ens centrem en l’acompanyament dels adolescents en el seu desenvolupament acadèmic i personal, oferint-los un entorn d’aprenentatge que fomenti l’autonomia, la responsabilitat i el pensament crític. A través d’una metodologia activa i participativa, els alumnes són els protagonistes del seu propi procés educatiu, adquirint les eines necessàries per continuar aprenent de manera autònoma i competencial en el futur.

L’etapa es caracteritza per ajudar a formar ciutadans autònoms i responsables, amb iniciativa personal i amb un compromís social basat en la llibertat, la solidaritat, el respecte i la justícia social. Desenvolupem la competència d’aprendre a aprendre, perquè siguin persones competencialment preparades i amb els recursos necessaris per seguir aprenent i formant-se al llarg de la seva vida.

A les nostres aules, els alumnes:

• Aprenen a investigar, analitzar i resoldre problemes, fomentant la seva capacitat crítica i creativa.
  • S’inicien en l’ús d’eines digitals i tecnològiques per a l’aprenentatge, adaptant-se a les exigències del món actual.
  • Desenvolupen habilitats socials i emocionals, aprenent a gestionar les seves relacions i emocions de manera responsable.
  • Participen en projectes col·laboratius que fomenten el treball en equip, la solidaritat i el respecte per la diversitat.
  • Avancen en la comprensió de la realitat social i natural, promovent valors de sostenibilitat i respecte pel medi ambient.
  • Reforcen la seva autoestima, autonomia i seguretat personal, preparant-se per a futurs reptes acadèmics i professionals.
  • Troben un espai d’aprenentatge que potencia la seva curiositat, la iniciativa personal i el desig de superació.

Tot això es realitza en un ambient d’aprenentatge flexible i adaptat a les necessitats dels joves, promovent la seva formació integral i preparant-los per ser ciutadans responsables, compromesos i capaços de construir un futur millor.

Com i què treballem?

EDUCACIÓ EMOCIONAL I ACOMPANYAMENT

Seguim treballant el reconèixer, comprendre, expressar i gestionar les nostres emocions i les dels altres de manera saludable i constructiva a través de: tutories grupals, tutories individuals, assemblees i l’acompanyament individual.

APRENENTATGE I SERVEI

Proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i servei a la comunitat en un mateix projecte, dut a terme pels alumnes de 6è i 4t d’ESO. Aquesta activitat està vinculada a l’intercanvi generacional, a través de visites a residències d’avis.

ROBÒTICA

Pensem que educar als alumnes en aquesta competència és necessari pel seu present i futur professional. En aquesta etapa treballem amb LEGO SPIKE PRIME i amb targetes de programació MICROBIT.

IMPULS DE LA LLENGUA ANGLESA

L’aprenentatge de la llengua anglesa esdevé una eina bàsica de comunicació a la societat actual. El nostre objectiu és generar confiança i seguretat perquè cada alumne continuï el seu progrés en l’aprenentatge d’aquesta llengua a través d’activitats com: English week, convivències en llengua anglesa, auxiliar de conversa i taller d’art & crafts.

MOVIMENT ESCOLÀPIES

Oferim la possibilitat que els i les nostres alumnes es reuneixin en horari extraescolar en grups de creixement personal. Fent sortides de cap de setmana, campaments d’estiu, el camino de santiago, la Ruta de mare Paula…uns moments que esdevenen molt importants pels nostres alumnes i la creació de vincles emocionals i germanor.